Kamis, 19 November 2015

Aloe Vera Gel Boleh Digunakan Tenang Ulser

Aloe Vera Gel Boleh Digunakan Tenang Ulser

Pernahkah anda cuba sulfasalazine, pelbagai kortikosteroid, kombinasi ubat imunosupresif dan juga dianggap penyingkiran sebahagian daripada kolon anda untuk merawat ulser kolitis anda? Jika kamu hendak berbuat apa-apa sama sekali untuk mengubati keadaan kubur mengapa tidak Aloe Vera cuba? Ada kemungkinan bahawa Aloe dapat membebaskan anda daripada cirit-birit berdarah, sakit perut, kehilangan berat badan, demam, anemia, dehidrasi, sembelit, artritis, hati radang atau kulit kudis; apa sahaja gejala ulser anda projek berada.

Ulser kolitis adalah penyakit radang saluran penghadaman yang menyebabkan keradangan yang teruk dalam sistem pencernaan, secara amnya di dalam usus besar (kolon) dan rektum. Walaupun ia percaya bahawa tidak ada ubat kekal untuk Ulcerative Colitis ubat-ubatan alternatif telah digunakan secara meluas untuk merawat penyakit ini. Salah satu daripada banyak ubat semula jadi yang dicadangkan untuk penyakit ini adalah Aloe Vera Gel-Oral kerana kajian telah mendapati bahawa ia mempunyai kesan anti-radang.

Peranan, kecekapan dan keselamatan, lidah buaya dalam rawatan ringan hingga sederhana ulser kolitis aktif telah dikaji menggunakan, sampel rawak double-blind. 30 pesakit given100 mililiter oral gel lidah buaya dan 14 pesakit 100 mililiter plasebo dua kali sehari selama 4 minggu oleh penyelidik. Bagi pesakit yang mengambil lidah buaya, pengampunan klinikal, sambutan dan peningkatan dilihat dalam sembilan (30 peratus), 11 (37 peratus) dan 14 (47 peratus) masing-masing berbanding dengan satu (7 peratus), satu (7 peratus) dan dua (14 peratus), masing-masing pada pesakit yang mengambil plasebo. Ini menyimpulkan bahawa lidah buaya adalah selamat untuk dimakan.

Aloe tidak diketahui mengemukakan apa-apa reaksi alahan. Walau bagaimanapun, apabila mengambil Aloe dalaman anda mesti mengelak daripada menggunakan diuretik, digoxin, steroid, ubat-ubatan yang menyebabkan kehilangan kalium dan ubat-ubatan untuk denyutan jantung yang tidak teratur. Juga jika anda mengambil gula darah ubat anda perlu menahan diri daripada menggunakan Aloe vera kerana ia boleh menyebabkan paras gula dalam darah yang sangat rendah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar