Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Semulajadi Untuk Rosacea - Perkara penting untuk mempunyai

Pemulihan Semulajadi Untuk Rosacea - Perkara penting untuk mempunyai

Rosacea adalah sejenis keadaan kulit kronik yang dicirikan oleh kemerahan muka atau curahan dari saluran darah bengkak di bawah kulit dan disertakan dengan jerawat pada masa-masa. Terdapat banyak penghidap rosacea ingin mengelakkan orang-orang lebih produk kaunter. Mungkin, mereka memilih untuk menggunakan ubat semula jadi, kerana ia adalah lebih ringan dan cekap daripada yang seorang bekas. Jadi, jika anda ingin membawa balik wajah berseri anda, ia akan menjadi yang terbaik untuk anda untuk mencuba ubat-ubatan semula jadi untuk rosacea.

1. Mempunyai diet- yang sihat perlu diingat bahawa mempunyai diet yang miskin boleh memburukkan rosacea. Anda boleh mengambil makanan yang besar anti-penuaan. Lebih-lebih lagi, anda perlu untuk menghapuskan makanan yang mempunyai lemak trans, tahap sirap fruktosa, gula serta alergen biasa seperti jagung, gluten, tenusu dan juga kacang tanah. Daripada itu, anda harus cuba untuk makan banyak biji-bijian, kacang badam dan sayur-sayuran hijau dan berdaun yang mengandungi vitamin anti-radang B.

2. Minyak Camphor permohonan- anda boleh cuba untuk memohon minyak camphor bagi kawasan-kawasan yang terjejas kulit anda selepas mencuci muka anda. Kapur barus ini akan mudah diserap melalui kulit dan mempunyai menenangkan, analgesik dan juga kesan anti-mikrob. Minyak camphor telah dikaji dari segi merawat keadaan kulit.

3. Chamomile- hanya cuba untuk curam segelintir chamomile tulen atau beberapa beg teh chamomile dalam kira-kira tiga cawan air mendidih selama 10 minit dan sejukkan. Jika anda memerlukan jaram, celup kain kapas ke dalam chamomile dan cuba untuk memohon ke dalam kawasan yang terjejas sehingga anda berasa lega. Chamomile juga boleh digunakan sebagai salap atau krim disapu pada kulit anda. Tanaman ini juga mempunyai bahan aktif yang merangkumi terpenoid serta flavonoid. Ia juga mempunyai menenangkan dan juga kesan-kesan anti-radang dan ia biasanya digunakan dalam produk kosmetik serta memampatkan menenangkan. Walau bagaimanapun, jika anda mengambil warfarin atau telah masalah pendarahan, tidak mengambil apa-apa daripadanya.

Jadi, jika anda ingin menyembuhkan rosacea anda secara semula jadi, ia akan menjadi satu perkara yang baik jika anda hanya mengambil orang-orang ubat semula jadi yang dinyatakan di atas. Ia bukan sahaja akan memberikan anda penyelesaian semula jadi, tetapi juga boleh memberikan hasil yang kekal. Jadi, mendapatkan satu yang akan sesuai dengan yang terbaik untuk anda dan menggunakannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar