Kamis, 19 November 2015

Sembelit Remedy - Apa yang Anda Perlu Tahu

Sembelit Remedy - Apa yang Anda Perlu Tahu

Buang air besar tidak teratur mempunyai pelbagai sebab seperti pemakanan yang tidak sihat, mempunyai keadaan perubatan, berada di bawah ubat dan mobiliti yang rendah. Buang air besar adalah berbeza mengikut individu tetapi hampir setiap idea tentang ubat sembelit adalah sama.

Sebagai sembelit tidak bermakna bahawa anda tidak lulus usus sepenuhnya, ia juga boleh bermakna bahawa anda tidak membuang najis sekerap yang anda digunakan untuk. Anda juga mungkin berasa pemindahan tidak lengkap atau mengalami meneran sukar. Bagaimana anda memudahkan pergerakan usus yang sukar?

Mengetahui satu ubat untuk sembelit pun boleh membawa sedikit kelegaan, tetapi yang mempunyai senjata daripada beberapa boleh membawa penawar serta-merta. Ambil masa untuk membaca lanjut untuk membantu tips penjagaan diri yang boleh datang dalam berguna apabila anda mendapati diri anda dalam keadaan yang melekit ini.

Fiber adalah penawar yang paling terkenal untuk kesukaran membuang air besar. Menambah serat untuk diet harian anda boleh menawarkan bantuan segera. Jenis serat pemakanan adalah sekam psyllium, methylcellulose, guargum, polycarbophil dan serbuk bran. Ini datang dalam bentuk pil atau boleh dicampur dengan air.

Jika anda mengalami najis yang keras yang berbeza dan lambat untuk lulus, cuba beberapa julap osmosis. Julap osmosis kerja dengan meningkatkan air dalam usus dan dalam proses itu melembutkan najis. Jenis-jenis yang paling biasa julap ini adalah susu magnesia dan garam Epsom. Ini ubat sembelit cukup berkesan yang ia boleh menghasilkan pergerakan dalam tempoh 24 jam. Adakah anda memerlukan kaedah yang lebih cepat untuk mendapatkan bantuan?

Pelembut najis boleh membantu anda lulus najis dalam secepat 5 hingga 20 minit jika diambil melalui dubur. Walau bagaimanapun, mereka tidak digalakkan untuk digunakan dalam jangka masa panjang kerana ia boleh menyebabkan kekejangan, muntah dan loya. Mereka juga boleh mengganggu pergerakan semula jadi air besar disebabkan oleh terlalu banyak pergantungan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar