Minggu, 22 November 2015

Rambut Menarik Trauma

Rambut Menarik Trauma

Trichotillomania adalah nama perubatan dikaitkan dengan individu yang mencabut rambut mereka sendiri. Tidak ada yang diketahui penawar perubatan atau ubat-ubatan yang boleh memberikan penyelesaian bagi sindrom ini.

A beberapa mengejutkan rakyat Amerika, meningkat dari 11 juta, bertumbuk setiap hari dengan keinginan yang amat menggalakkan untuk berkali-kali cabut rambut mereka, kening, bulu mata, bulu ari-ari, atau rambut badan lain, sering mengakibatkan tompok botak ketara.

Apa yang perubatan dan alternatif pendekatan holistik memberitahu kita tentang Trichotillomania?

Adakah alahan? Dari pengalaman saya dalam membantu remaja dengan rambut menarik, ia tidak muncul makanan itu atau alahan alam sekitar telah mencetuskan tingkah laku ini.

Adakah jangkitan? Saya tidak dapat membuat hubungan antara jangkitan dan rambut menarik.

Adakah ia satu kekurangan pemakanan? Walaupun saya tidak melihat beberapa kekurangan pemakanan dalam pesakit saya dirawat dengan Trichotillomania, saya tidak fikir ini merupakan punca kepada masalah ini.

Dalam pengalaman klinikal saya, saya mendapati bahawa penyebut biasa menjadi tekanan emosi. Semua pesakit mengalami beberapa pengalaman yang traumatik asas. Ahli keluarga baru-baru ini telah meninggal dunia atau terdapat perceraian. Tetapi apa yang boleh menyebabkan gangguan emosi ini jika tidak ada trauma jelas?

Epigenetik boleh memberikan penjelasan yang trauma tidak jelas. Epigenetik adalah kajian tentang apa-apa perubahan yang diwarisi dalam penampilan atau gen ungkapan yang disebabkan oleh sesuatu yang lain daripada perubahan dalam DNA. Jika seseorang mengalami satu trauma yang tidak dapat diselesaikan, kecewa emosi ini boleh dipindahkan kepada generasi anak-anak kemudian. Ia telah diperhatikan bahawa jangka hayat mereka yang datuk dan nenek pergi melalui kelaparan, yang cenderung untuk mempunyai jangka hayat yang lebih pendek. Epigenetik menunjukkan bahawa trauma emosi boleh bekerja seperti suis dalam badan dan garis pembiakan; mereka boleh menukar gen hidup atau mati.

Ia adalah pendapat semasa perubatan ketidakseimbangan kimia wujud di dalam otak pesakit yang mempunyai Trichotillomania. Penemuan saya adalah bahawa sementara serotonin perlu seimbang, tidak semestinya kekurangan dalam tahap serotonin. Sebaliknya, terdapat satu tersumbat emosi tenaga mungkin berkaitan dengan beberapa trauma peribadi atau trauma yang dialami oleh pendahulu keluarga.

Melalui penilaian individu, pencetus emosi utama boleh diselesaikan. Dengan menggunakan gabungan pelbagai teknik holistik, pesakit saya merawat semua akhirnya diiktiraf tekanan mereka dan dihapuskan mereka daripada kehidupan mereka. Walaupun dengan trauma yang dikeluarkan, tekanan baru, kebimbangan, atau kemurungan boleh mencetuskan berulangnya tingkah laku dan gejala. Oleh itu, adalah penting untuk melakukan susulan selama setahun.

Untuk maklumat lanjut mengenai rambut menarik, terdapat beberapa dozen buku mengenai topik ini di Amazon.com dan terdapat kumpulan sokongan yang dikenali sebagai Pusat Pembelajaran Trichotillomania.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar